SKAITYMO NAUDA

Parengta  pagal Irmos Reinikienės seminaro “Psichologiniai skaitymo aspektai” medžiagą.

Parengė spec. pedagogės Raimonda Stanienė ir Daiva Kaktavičiūtė.

Bibliotekos tikslas - formuoti pozityvų požiūrį į skaitymą ir ugdyti vaikų skaitymo įprotį!

Skaitymas:

  • padeda atsipalaiduoti,
  • gerėja rašymo įgūdžiai,
  • skaitant turtingėja kalba, plečiasi žodynas,
  • padeda įveikti krizes,
  • suvokiamos ir perimamos vertybės,
  • Alzheimerio ligos prevencija,
  • lengviau įsidarbinama,
  • gerėja mąstymas, dėmesio koncentracija.

 

Ar žinojote kad... Vidutiniškai per metus perskaitoma… 1,3 knygos!!!

Ar žinote, kad:

  • vaikai skaito per dieną vidutiniškai 31 min., o kompiuteriams, planšetėms, tele-vizoriams skiria ik 4 val.,
  • 35 % vaikų visai neskaito,
  • suaugusieji skaito per dieną vidutiniškai 17 min., o televizoriui skiria daugiau nei 4 val.,
  • 52 % suaugusiųjų visai neskiria laiko skai-tymui.

Žmonės, kurie perskaito bent 1 knygą per  mėnesį, turi žymiai didesnę tikimybę tapti turtingais ir daug pasiekti gyvenime!

Kokia gi skaitymo nauda?

Skaitykime vaikams 20 minučių per dieną. Kiekvieną dieną!

Skaitantis vaikas:

  • per metus skaitydamas išmoksta nuo 4000 iki 12 000 naujų žodžių,
  • lengviau sekasi mokykloje, didesnė tikimybė baigti mokyklą,
  • didesnė motyvacija mokytis,
  • suvokiami neteisingo elgesio būdai ir atrandama kuo juos pakeisti,
  • lavinamas emocinis intelektas: išmoksta pažinti pasaulį, savo ir kitų jausmus,
  • padeda patirti nuotykius, įvairiausias emocijas,
  • geresni mokymosi rezultatai ir skaitymo įgūdžiai,
  • mokomasi spręsti problemas,
  • lavinama vaizduotė, kūrybingumas.

 

Ką daryti? Kaip sudominti

  • paskaičius knygą iki intriguo-jančios vietos galima sakyti, jog pratęsime kitą dieną,
  • pateikti įdomių faktų apie autorių, knygos parašymo aplinkybes,
  • įrengti jaukų skaitymo kampelį,
  • knygas skaityti garsiai, rodyti gestus, bandyti mėgdžioti veikėjus, įgarsinti gyvūnus...,
  • klausytis knygoje aprašytos muzikos,
  • pasigaminti patiekalą iš kurios nors knygos,
  • skirti užduotis, kurioms atlikti reikėtų informaci-nių technologijų žinių, pavyzdžiui, naudojant „PowerPoint“ parengti skaidres apie knygą,
  • rinkti geriausią, juokingiausią, nuobodžiausią, populiariausią ir kt. knygas,
  • rinkti moderniausią, kūrybiškiausią, niūriausią...

knygos viršelį,

  • organizuoti pasakų dienas,
  • vaikai labiausiai susidomės knyga, kurios negali pasiekti, turėti ar kuri yra „nerekomenduotina“.

 

Tėvų skaitymo įpročiai formuoja ir vaikų įpročius – jei neskaito tėvai, neskaito ir vaikai!


 

Mūsų mokyklos video kanalas